Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na UW, ukończonego licencjatem na temat współczesnego niewolnictwa pracowników filipińskich. Od czasu wyjazdu na stypendium na Filipiny szczególnie interesują ją prawa i problemy ludności rdzennej. Tymi właśnie śladami stąpała ostatnio w Ameryce Łacińskiej. Zmęczona negatywnymi informacjami ze świata pisze krótkie notatki o ludziach pod adresem @postcardsfromlife (https://www.facebook.com/haviarnia/)
Od ponad 15 lat tworzymy jedyny w Polsce magazyn lewicy katolickiej i budujemy środowisko zaangażowane w walkę z podziałami religijnymi, politycznymi i ideologicznymi. Robimy to tylko dzięki Waszemu wsparciu!
Jak opowiedzieć świat na nowo? W najnowszym numerze przyglądamy się narracjom, które kształtują nasze postrzeganie rzeczywistości — i tym, które mogłyby je zmienić. Bo opowieści to nie tylko słowa. To narzędzia władzy, źródła sensu, sposoby organizowania społecznego świata.
„Opowiadaj i rządź” – jak opowiedzieć świat na nowo?
W najnowszym numerze Kontaktu przyglądamy się narracjom, które kształtują nasze postrzeganie rzeczywistości — i tym, które mogłyby je zmienić. Bo opowieści to nie tylko słowa. To narzędzia władzy, źródła sensu, sposoby organizowania społecznego świata. Opowieść może legitymizować wyzysk, może też uruchamiać wyobraźnię emancypacyjną. Może utwierdzać porządek rzeczy — lub pękać pod naporem niezgody i stawać się początkiem nowego. Pytamy: kto dziś opowiada świat? Jaką władzę mają nad nami cyfrowi giganci i jakie narracje o rzeczywistości produkują ich algorytmy? Czy religia może jeszcze być opowieścią sensotwórczą, czy też zamienia się w ideologiczną zbroję władzy?
Nie tylko stawiamy pytania, ale również staramy się te nowe narracje tworzyć. Dlatego też pokazujemy, jak mógłby dziś wyglądać system ochrony zdrowia. Piszemy o szkole, która może być miejscem współpracy, nie tresury. Pokazujemy, że ekologia może być nie tylko chwytem marketingowym, ale punktem wyjścia do radykalnych zmian. Wyobrażamy sobie, jak inaczej mogłyby wyglądać relacje Globalnej Północy i Południa. Sięgamy po refleksje filozoficzne, polityczne i teologiczne, nie uciekając od trudnych pytań. Bo jeśli chcemy budować lepszy świat, musimy najpierw nauczyć się opowiadać go inaczej.