Internetowy magazyn katolewicy spo艂ecznej. Piszemy o 艣wiecie, czerpi膮c inspiracje z nauki spo艂ecznej Ko艣cio艂a

"Kr贸lowie lata"

Chocia偶 filmowi "Kr贸lowie lata" Jordana Vogta-Robertsa daleko do arcydzie艂a, to jednak ka偶dy, kto lubi dobre, kameralne kino, powinien go obejrze膰. Tym bardziej, 偶e ta lekka historia m贸wi o kilku wa偶nych rzeczach, o kt贸rych cz臋sto zapomina si臋 w dzisiejszym 艣wiecie.


Chocia偶 filmowi „Kr贸lowie lata” Jordana Vogta-Robertsa daleko do arcydzie艂a, to jednak ka偶dy, kto lubi dobre, kameralne kino, powinien go obejrze膰. Tym bardziej, 偶e ta lekka historia m贸wi o kilku wa偶nych rzeczach, o kt贸rych cz臋sto zapomina si臋 w dzisiejszym 艣wiecie.
 
Joe (Nick Robinson) i Patrick (Gabriel Basso) to najlepsi przyjaciele od wielu lat. Chocia偶 s膮 nastolatkami, ju偶 teraz chcieliby wie艣膰 niezale偶ne 偶ycie doros艂ych. A poniewa偶 s膮 w wieku, kiedy rodzice najbardziej irytuj膮, razem z nowopoznanym Biaggio (Moises Arias) postanawiaj膮 zbudowa膰 dom w lesie i si臋 do niego wyprowadzi膰. I wszystko idzie zgodnie z planem do momentu, gdy odwiedzi ich Kelly (Erin Moriarty), do kt贸rej obaj ch艂opacy czuj膮 mi臋t臋.
 
Ucieczce z domu nie ma si臋 co dziwi膰. Zar贸wno rodzice Patricka, jak i ojciec Joe’a zachowuj膮 si臋 cz臋sto tak absurdalnie, 偶e na ich miejscu te偶 bym nie wytrzyma艂. Jest to zreszt膮 jedno z g艂贸wnych (cho膰 nie jedyne) 藕r贸de艂 komizmu w filmie. I w艂a艣nie ta warstwa wypada najlepiej 鈥 dialogi s膮 dowcipne (a cz臋艣膰 to wr臋cz pere艂ki humoru), sytuacje tak偶e trzymaj膮 poziom. Niekiedy tylko „Kr贸lowie lata” balansuj膮 na cienkiej granicy 偶enady i nawet zdarza si臋 im j膮 czasem przekroczy膰. Nie wp艂ywa to jednak znacz膮co na odbi贸r filmu.
 
To, z czym jest najwi臋kszy problem, to dosy膰 cz臋sty w tego typu produkcjach problem z pogodzeniem weso艂ych i dramatycznych sytuacji. Kiedy wi臋kszo艣膰 filmu jest utrzymana w tej pierwszej tonacji, potrzeba wiele talentu, by przej艣cie do powa偶niejszych temat贸w by艂o bezbolesne. Tu si臋 to nie uda艂o. Momenty, w kt贸rych tw贸rcy chc膮 na chwil臋 powstrzyma膰 humor i da膰 powa偶niejsze sceny, wygl膮daj膮 jak wyj臋te z innego filmu.
 
Na szcz臋艣cie „Kr贸lowie lata” maj膮 tak偶e wiele zalet. Po pierwsze, wszyscy aktorzy s膮 艣wietni. M艂odzi daj膮 sobie rad臋, lubi si臋 ich i chce, by ich plany wypali艂y. Najlepsi s膮 jednak doro艣li, absurdalni i troch臋 przerysowani, graj膮cy na wielkim luzie. Do tego dochodz膮 bardzo 艂adne zdj臋cia (zw艂aszcza podczas zachod贸w s艂o艅ca) i 艣wietna, idealnie pasuj膮ca do wydarze艅 muzyka.
 
Od pocz膮tku wiadomo, jak ca艂a ucieczka ch艂opak贸w musi si臋 sko艅czy膰. W pewnym momencie pojawiaj膮 si臋 k艂贸tnie (co jest g艂贸wnie wynikiem walki o dziewczyn臋), bohaterowie zaczynaj膮 by膰 rozczarowani tym, co osi膮gn臋li, a tak偶e鈥 doros艂o艣ci膮. Mimo to „Kr贸lowie lata” pokazuj膮 co艣 bardzo wa偶nego 鈥 偶e warto, w jakim艣 stopniu, by膰 dzieckiem, warto marzy膰, za艣 prawdziwa przyja藕艅 mo偶e przetrzyma膰 wiele. Do tego podane jest to w bardzo lekkiej i zabawnej formie 鈥 dzie艂o Vogta-Robertsa jest bardzo sympatyczne. Warto je zobaczy膰.
 
Przeczytaj inne teksty Autora.
 

Potrzebujemy Twojego wsparcia
Jeste艣my magazynem i 艣rodowiskiem lewicy katolickiej. Piszemy o wykluczeniu, sprawiedliwo艣ci spo艂ecznej, biedzie, o wsp贸艂czesnych zjawiskach w kulturze, polityce i spo艂ecze艅stwie. Potrzebujemy stabilnego finansowania 鈥 mo偶esz nam w tym pom贸c!
Wybieram sam/a
Ko艣ci贸艂 i lewica si臋 wykluczaj膮?
Nie - w Kontakcie 艂膮czymy lewicow膮 wra偶liwo艣膰 z katolick膮 nauk膮 spo艂eczn膮.

I u偶ywamy plik贸w cookies. Dowiedz si臋 wi臋cej Polityka prywatno艣ci zamknij